تنظیم لایحه

ممکن است در شرایطی برحسب اتفاق مشکلی و یا دعوایی بین دو شخص ایجاد شود و طرفین برای دفاع از حق خود اقدام به تنظیم لایحه دفاعی کنند. در واقع لایحه در قانون به متنی گفته می شود از سمت طرفین دعوا به مقامات قضایی منتقل می شود. بین تنظیم لایحه حقوقی و کیفری فرق وجود ندارد و معمولا این متن توسط وکیل مربوطه تهیه و تنظیم می شود.

تنظیم لایحه به چه صورتی انجام می شود؟


تنظیم لایحه

اول از همه باید توجه داشت که تنظیم لایحه از ارزش و اعتبار بسیار بالایی در امور قضایی برخوردار می باشد. ارزش آن آنقدر زیاد می باشد که در بعضی مواقع بر صحبت های وکیل در دادگاه نیز ارجحیت پیدا می کند. برای تنظیم لایحه حرفه ای، بهترین کار بهره گیری از وکلا با تخصص و تجربه در این موضوع می باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، لایحه معمولا به عنوان مکمل متن نوشته شده در دادخواست ها و شکایت نامه ها بکار می رود. با توجه به این موضوع، طرفین دعوا، تمامی موارد لازم را اعم از نگارشی، قانونی و غیره را رعایت کنند چرا که در تنظیم لایحه باید از اطلاعات کامل و جامعی استفاده شده باشد.

نکات مهم در نوشتن متن لایحه

  • به منظور اینکه این کار به شکل اصولی و درستی انجام شود، توجه کردن به یکسری نکات ضروری می باشد. از جمله:
  • برای ارائه دفاعیه، حتما باید در دادگاه حضور داشت و متهمی که غایب باشد نمی تواند لایحه را ارائه دهد.
  • در صورتی که وکیل به نقل از موکل خود در لایحه از الفاظ رکیک نسبت به فرد مقابل استفاده کند، این کار او مصداق افترا نمی باشد.
  • در شرایطی که وکیل در مرحله پایانی بررسی پرونده دخالت کند، اما تمبر مالیاتی باطل نشده باشد، تنظیم لایحه توسط وکیل اثربخش نمی باشد و پرونده مورد نظر به دادگاه بدوی منتقل می شود.
  • در مرحله تجدید نظر، در صورتی لایحه مورد نظر ارسال نشود، در صورت رفع نشدن نقص، حکم رد دادخواست صادر می شود.
  • و موارد دیگر.

نکات مهم درتنظیم لایحه

جمع بندی

با توجه به موارد گفته در زمینه تنظیم لایحه، نوشتن متن این نوع دفاعیه نیازمند تخصص و دانش حقوقی بسیار بالایی می باشد چراکه می تواند نقش سرنوشت سازی داشته باشد. استفاده کردن از یک وکیل برای این موضوع بهترین روش ممکن در نوشتن لایحه دفاعیه می باشد. علاوه بر آن می توان از اپلیکیشن قوانین و مقررات استفاده نمود. این نوع نرم افزارها حاوی اطلاعات جامع درباره انواع موضوعات حقوقی و کیفری می باشد.

موسسه حقوقی شهرداد با ارائه کاملترین و جامع ترین اپلیکیشن قوانین و مقررات سعی داشته است تا در برطرف کردن مشکلات متقاضیان کمک رسان باشد.

Comments

Popular posts from this blog

نکات مهم در قیمت موبایل و خرید اقساطی موبایل

ترکیب فوق العاده ایسوس راگ و لوازم جانبی گیمینگ

درباره بیت کوین و خرید آن