تاثیر قیمت کرکره برقی بر روی تهیه موتور مناسب کرکره برقی


یکی از پرمصرف ترین انواع درب کرکره ای ، کرکره برقی مغازه است. کرکره برقی یکی از ضرورت‌های یک مغازه برای حفظ امنیت آن است. یکی از مهمترین معیارها برای خرید کرکره برقی، قیمت آن است. در این مقاله به بررسی قیمت کرکره برقی میپردازیم. قیمت کرکره برقی به عوامل متعددی از جمله اندازه و ابعاد آن، نوع تیغه‌های آن و موتور مناسب کرکره برقی مد نظر بستگی دارد و ما قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم. از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت کرکره برقی میتوان به نوع تیغه و موتور آن اشاره کرد.

قیمت کرکره برقی
 

تاثیر موتور مناسب کرکره برقی در قیمت آن


موتور مناسب کرکره برقی نقش مهم و کلیدی در عملکرد صحیح آن دارد، به علاوه مهمترین عامل در قیمت کرکره برقی موتور آن است و برای تخمین قیمت کرکره برقی ابتدا باید قیمت موتور مد نظر خود را محاسبه کنیم. انواع موتور کرکره برقی و ویژگیها، مزایا و معایب آن‌ها به شکل زیر است:

موتور ساید:

قوی‌ترین نوع موتور کرکره برقی، موتور ساید است و برای کرکره برقی با وزن بالا مناسب می‌باشد. به علاوه موتور مناسب برای کرکره برقی در مکان‌هایی با تردد بالا است. همچنین در شرایط قطعی برق دارای برق اضطراری هستند. این موتورها در صورت خرابی امکان تعمیر بدون دستکاری در سایر تجهیزات کرکره برقی را دارند و تعمیر آنها با سرعت بیشتری نسبت به موتورهای توبولار انجام می شود. این موتورها مناسب برای کرکره برقی های سنگین تا نهایتا وزن 1500 کیلوگرم هستند. موتور ساید، موتور مناسب کرکره برقی برای مغازه‌ها، سوله‌ها و پارکینگ‌هاست.

موتور مناسب کرکره برقی

موتور توبلار:

موتور توبلار توان پایین تری نسبت به موتور ساید دارد. برای کرکره برقی با نهایتا وزن 140 کیلوگرم کاربرد دارد و برای کرکره برقی سنگین وزن مناسب نمی باشد برای کرکره‌هایی با وزن پایین استفاده می‌شود و موتور مناسب کرکره برقی برای مکان‌هایی با تردد کم است. به علاوه فضای کمتری را اشغال میکند. موتور توبلار قیمت پایین‌تری نسبت به موتور ساید دارد. در صورت خرابی موتور ساید نیاز به تعویض موتور است و امکان تعمیر آن وجود ندارد.
تاثیر نوع تیغه در قیمت کرکره برقی

دیگر فاکتور موثر در قیمت کرکره برقی، نوع تیغه به کار رفته در آن است. به طور کلی قیمت کرکره برقی مغازه و یا هر کرکره برقی دیگری با تیغه آلومینیوم و فولادی به مراتب پایین تر از درب کرکره ای شفاف است. انواع تیغه مناسب برای کرکره برقی، مزایا و معایب آنها را در زیر بررسی میکنیم.

تیغه گالوانیزه

از آنجا که این تیغه از آهن گالوانیزه تولید شده است؛ مقاومت بالایی دارد. لازم به ذکر است که این تیغه وزن بالایی دارد، در نتیجه موتور مناسب کرکره برقی با این تیغه باید توان بالایی داشته باشد که این خود باعث افزایش قیمت آن می‌شود. علاوه بر آن ممکن است بعد از یک مدت صدای زیادی را تولید کند و نیاز به روغن کاری داشته باشد. عموما از این نوع تیغه ها برای استفاده در ساختمان های مسکونی و پارکینگ ها استفاده می شود.

تیغه پلی کربنات

این تیغه نیز از پلی کربنات ساخته شده است. از تیغه های شفاف یا پلی کربنات به دلیل مقاومت بالای آن معمولا در امکان امنیتی استفاده می شوند. این نوع تیغه ها ضد زنگ، ضد خش و ضد آتش سوزی هستند و در رنگ های مختلفی ساخته می شوند و در طرح های جذاب و زیبایی ارائه می شوند. به دلیل کیفیت بالا در ساخت این نوع تیغه، قیمت آن نیز از سایر انواع تیغه بالاتر می باشد. بیشتر برای استفاده از آن برای پنجره ها به کار می رود.

تیغه آلومینیومی

بهترین تیغه برای درب کرکره برقی، تیغه آلومینیومی کرکره برقی می باشد که علاوه بر سبک بودن مقاومت بالایی نیز دارد. به علاوه تیغه آلومینیومی کرکره برقی دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشد.

در نهایت نحوه محاسبه قیمت کرکره برقی به این شکل است که ابتدا قیمت روز تیغه کرکره برقی را در مساحت دهنه مغازه ضرب میکنیم. سپس عدد به دست آمده را با هزینه روز موتور مناسب کرکره برقی جمع میکنیم. مبلغ به دست آمده را نیز باید با قیمت شفت، هزینه نصب و کرایه حمل آن جمع کنیم تا هزینه کرکره برقی به دست آید.

Comments

Popular posts from this blog

نکات مهم در قیمت موبایل و خرید اقساطی موبایل

ترکیب فوق العاده ایسوس راگ و لوازم جانبی گیمینگ

درباره بیت کوین و خرید آن