هزینه توزیع و پخش آسفالت

 زیبا سازی شهرها، امروزه به یکی از دغدغه های جوامع تبدیل شده است. عوامل بسیار زیادی در زیبایی شهر و همچنین کشور تاثیرگذار هستند. جاده ها و خیابان ها یکی از مهمترین عوامل می باشد که در زیبایی محیط تاثیر دارد. در این زمان است که مسئله توزیع و پخش آسفالت پررنگ تر می شود.

هزینه پخش آسفالت یکی از معضلاتی است که امروزه با توجه به گرانی های بیش از حد و تورم، افراد با آن مواجه می شوند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی عوامل موثر در قیمت پخش آسفالت بپردازیم تا در صورت نیاز، بتوانید انتخاب بهتر و مفیدتری داشته باشید.

آسفالت

عوامل موثر در قیمت توزیع و پخش آسفالت

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم، عوامل مختلفی در قیمت تمام شده آسفالت تاثیرگذار هستند که ما در زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

نوع آسفالت

اولین و مهمترین عاملی که در هزینه توزیع و پخش آسفالت تاثیر مستقیم دارد، انتخاب نوع آسفالت با توجه به نیازهای مورد نظر می باشد. معمولا آسفالت ها به سه دسته گرم، سرد و حفاظتی تقسیم می شوند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند.

از آسفالت گرم معمولا برای جاده ها استفاده می شود و پخش آسفالت نیز به صورت گرم انجام می شود. خود آسفالت گرم به چند قسمت مختلف مثل: رویه، آستر، قیری و ماسه آسفالت تقسیم می شود.

آسفالت سرد معمولا به منظور نگهداری روسازی و ساخت جاده و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. پخش آسفالت نیز در این مورد به صورت سرد صورت می گیرد و به همین دلیل نام آن، آسفالت سرد است.

از آسفالت های حفاظتی معمولا برای پشت بام ها و یا لایه رویی ایزوگام جهت محافظت و نگهداری استفاده می شود. آسفالت حفاظتی چند نوع مختلف دارد مثل: یک لایه، تک کت، چند لایه و موارد دیگر. 

عملیات زیرسازی

پس از انتخاب نوع آسفالت مورد نظر، انجام عملیات زیرسازی یکی از مهمترین عوامل در هزینه فروش و پخش آسفالت و همچنین رسیدن به نتیجه ایده آل است. به طور کلی عملیات زیرسازی آسفالت شامل چند مرحله است. خاکریزی، عملیات زیر اساس و صاف نمودن محل از مراحل انجام عملیات زیرسازی قبل از آسفالت می باشد.

پخش آسفالت

پس از خرید آسفالت مورد نظر و همچنین انجام عملیات زیرسازی، حال نوبت به مرحله پخش آسفالت در محل می رسد. هزینه پخش آسفالت به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به متراژ و ضخامت آسفالت اشاره نمود. طبیعتا هرچه ضخامت و متراژ بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش می یابد.

پخش آسفالت

کلام پایانی

آسفالت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی و کارایی جاده ها و خیابان ها محسوب می شود. ما در این مقاله به عوامل تاثیرگذار بر هزینه توزیع و پخش آسفالت اشاره نمودیم تا در صورت خرید، بتوانید انتخاب به صرفه تری داشته باشید. در پایان باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید آسفالت مورد نظر بستگی به نیازهای شما و کاربرد مورد نظر دارد.

شرکت ایزوگام ایران یکی از بهترین و با سابقه ترین مراکز در زمینه پیاده سازی انواع آسفالت ها می‌باشد و شما می توانید با مراجعه به شعب فعال این شرکت، از خدمات متنوع و به صرفه ای بهره مند شوید. 


Comments

Popular posts from this blog

نکات مهم در قیمت موبایل و خرید اقساطی موبایل

ترکیب فوق العاده ایسوس راگ و لوازم جانبی گیمینگ

درباره بیت کوین و خرید آن