جراحی شکم به روش لیپوماتیک (پیکرتراشی) چیست؟

روش لیپوماتیک نوعی از جراحی شکم برای زیباترشدن هیکل است. اگر پوست اضافه یا چربی ها زیادی زیر شکم تان طی سالیان طولانی جمع شده است و با رژیم و ورزش نتوانسته اید آنها را از بین ببرید، یا اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که نمی توانید ورزش را در برنامه خود بگنجانید، جراحی شکم به روش لیپوماتیک می تواند برای شما یک گزینه باشد.

مزایای عمل لیپوماتیک جراحی شکم به روش لیپوماتیک

نتیجه نهایی عمل جراحی شکم حالت طبیعی دارد، چون چربی های زیر پوست یکنواخت می شود.

· احتمال عفونت به علت کم تر شدن میزان ترشح بسیار کمتر است.

· از بی حسی موضعی استفاده می شود.

· فرد بعد از جراحی مرخص می شود و به بستری شدن نیاز ندارد.

· با استفاده از کشیدن چربی، پوست فرد شل نمی شود


جراحی شکم به روش لیپوماتیک چه مشکلاتی دارد؟

هیچ عملی بدون عارضه نیست، در میان لیپوماتیک هم از از این قاعده مستثنی نیست. برخی ایراداتی که به این روش وارد کرده اند، به شرح زیر است:
شاید بزرگترین ایرادی که وارد باشد این است که همه فکر میکنند لیپوماتیک روش مستقیم کاهش وزن است درحالیکه این روش با استفاده از تکنولوژی باعث از بین رفتن زودتر چربی میشود و کنترل آن را با رژیم غذایی و ورزش راحت تر میکند.
گاهی اوقات هم ممکن است مسائلی مانند، کش آمدن پوست، واکنش آلرژیک، سوختگی پوستی، عفونت در محل جراحی، خارش پوست، تهوع و سرگیجه و ضعف هم پیش بیاید.

نکات مهمی که قبل جراحی شکم به روش لیپوماتیک باید بدانید

کاملا راجع به این روش تحقیق کنید، و با دانش کامل از این روش برای انجام آن اقدام کنید.
· حتما دوره های مشاوره قبل از عمل را بگذرانید.
· در صورت مصرف هرگونه دارو، حتما به پزشک اطلاع بدید. 

نکته مهم در جراحی شکم به روش لیپوماتیک

نکته مهم این است که در جراحی هایی که چربی با ساکشن از بدن خارج می شود،تنها چربی های زیر پوست خارج می شود و لازم است بدانید که چربی های زیر پوست، کم خطرترین نوع چربی برای بدن هستند.
چربی ها مضر برای بدن که منجر به بیماری ها قلبی و عروقی میشود، بیشتر چربی ها احشایی هستند که فقط با ورزش و رژیم غذایی درست حذف میشوند و این مدل عمل ها کمک کننده نیستند. 

آیا لیپوماتیک برگشت پذیر است؟

اگر تصمیم جدی برای لاغر شدن و داشتن یک هیکل متناسب دارید، به طور جدی لازم است سبک زندگی خود را تغییر دهید، ورزش و رژیم غذایی جز جدانشدنی زندگی تان شود. در این صورت جراحی می تواند به سرعت این فرایند کمک کند.
اگر تصور میکنید که عمل جراحی انجام دهید و بعد از آن سبک زندگی تا بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب باشد، تا همیشه اثر عمل باقی خواهد ماند، سخت در اشتباه هستید.
سبک زندگی مهم ترین موضوع در لاغری است، اگر آن را رعایت کنید، اثر عمل دائمی و ماندگار خواهد بود، اگر رعایت نکنید، به وضعیت قبل از عمل خود باز خواهید گشت.

آیا هزینه جراحی شکم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

در 90 درصد اوقات جراحی های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. اما استثنا هم وجود دارد، که پزشک معالج در بهتر می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

بازگشت به زندگی عادی

بهتر از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید. و اگر فرزند کوچک دارید از دیگران کمک بگیرید. اما این را در نظر داشته باشید که بدن زخم شده است و برای ترمیم به زمان نیاز دارد، پس صبور باشید. 
 
 کلام پایانی 
بهترین مرجعی که می توانید برای کسب اطلاعات راجع به روش مناست خودتان برای عمل جراحی شکم و لیپوماتیک به آن مراجعه نمایید، مجله سلامت ویکی درمان است.

Comments

Popular posts from this blog

نکات مهم در قیمت موبایل و خرید اقساطی موبایل

ترکیب فوق العاده ایسوس راگ و لوازم جانبی گیمینگ

درباره بیت کوین و خرید آن